יום שני, 25 באוגוסט 2014

קלמר עם כל דבר

בסימן החזרה ללימודים וניסיון ההתאוששות מן הקיץ העגום העובר על כולנו, קבלו את סרטון הקלמר של גזורות. נותר לנו עוד מעט זמן להנות מהחופש ואולי אף להכין בעצמנו קלמר לכבוד החזרה לספסל הלימודים. אחד הדברים ששימח אותי ביותר בחזרה ללימודים כילדה בבית הספר היסודי, וגם כאדם "מבוגר" בתיכון, הוא קנייתו של קלמר חדש. איך יראה הקלמר, מה אשים בתוכו, הבד, הטקסטורה, התאים - הכל ריגש אותי מאוד. היו תקופות בהן היה מדובר על קופסא מפח, קופסא מעץ, ויניל שקוף, בד ארוג פרחוני, בד ג׳ינס (כמובן), קנבס מודפס וכו. בתיכון קניתי לי קלמר משובץ בעל שני תאים שעד היום נמצא בשימוש ושוכן לו בלוקר שלי בסטודיו 6בי. הכנתי קלמר לראשונה לקראת לימודי ב FIT. בזמנו עדיין לא כל כך ידעתי מה אני עושה, אבל יצא קלמר שהתגאיתי בו תקופה ארוכה. גם הוא משמש אותי עד היום ומחזיק בתוכו לורדים ועפרונות צבעוניים הנמצאים בשימוש מאז. התלבטתי אם לחשוף אותו בפניכם, כיוון שהוא נראה כה חבוט ומסכן וגם התפירה שלו היא, איך לומר, לא משהו… אבל לבסוף החלטתי שדרכו של אדם כבודו והרי הוא לפניכם - הקלמר הראשון שלי.
הסבר מפורט להכנת הקלמר תמצאו בסרטון הבא. גזרה להורדה אינה נדרשת, רק הגיון פשוט בבחירת אורך הרוכסן הרצוי. חישבו מה אתם רוצים שיכנס לתוכו, ותכננו את גודלו בהתאם. תכלס, לא בהכרח מדובר בקלמר. זה יכול להיות תיק איפור, ארנק, תיק לסיכות וגומיות, מנשא לטבק מגולגל או משהו לשים בו את כל הדברים הקטנים שזרוקים בתיק. אתם יכולים להכין אותו בכל גודל שהוא, לקטום לו את הפינות או להכין אותו בצורת חצי עיגול ולהוסיף לו ידית. הכל כיד הדמיון הטובה עליכם והכל בהתאם לצרכיכם ושימושכם. והרי אנדקדוטה מעניינת: המילה קלמר מקורה במילה היוונית Kalmarion ומשמעותה כלי לעט או קסת לדיו. גם חז״ל השתמשו במילה קלמרין שפירושה קסת לדיו. את הקשר בין קלמר לקלמארי אפשר למצוא בדיו של התמנון ושל הקסת.
גזורות באינסטגרם והבד הנפלא של כותונת>
את הקלמר שלכם תוכלו לעצב בעצמכם ובקלות בעזרת הסרטון הזה. זיכרו שכאן מוצגת הדרך הפשוטה ביותר, אבל איפשהו בין הקלמר השלישי לרביעי, כבר ייפתח בפניכם צוהר אל הזדמנויות קלמריות חדשות.
תפרתם את הקלמר שלכם? שתפו אותי במייל או בפייסבוק אורי

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה